Discussione con una Signora su FB e lei ha scritto al datore di lavoro

Inviata da Maria. 10 mar 2020

Salve,
è una questione abbastanza banale pero mi fa salire i nervi.

Allora l'altro ieri ho postato su Facebook una domanda chiedendo ai membri del gruppo una domanda riguardante un volo che partiva da Bergamo lunedi 9 Marzo 2020.
Come risposta ho ricevuto circa 125 messaggi poco piacevoli tra cui quello della ragazza con cui ho cominciato a discutere.

Questa ha infine scritto al mio dirigente di lavoro una email poco carina :

Dear /,
I am an Italian living in Dublin and I want to flag your employee’s - Camilla // - deplorable conduct.

Camilla has posted a question on the Facebook group “Italiani a Dublino” where she was enquiring if her friends from Bergamo could fly into Dublin (for non urgent or work related issues) (cosa tra l'altro non vera) despite our government’s decree that forbids any movement in & out of Lombardy. As soon as we started to tell her to not have anyone from the Italian red zone into Dublin she accused us, she offended us and she even wished me I take coronavirus! Her offenses are beyond any decency! ( mi avevano insultata gia dall 'inizio, io ho solo risposto a lei perche la piu insistente e aggressiva)
I have reported Camilla to the Garda, to the Italian Embassy as well as to the Italian police. She offended more than 50 people, and she threatened me and so I would urge you to take disciplinary actions against her.
She is a danger to Irish health clearly not showing any sign of respect in this health emergency and clearly not showing any sign of education either!
I hope you as an employer will take this matter seriously.
Best Regards

Ora, per me la cosa era finita una volta chiuso il post. Pero non accetto che lei entri nella mia vita privata scrivendo a chi gli pare.

E possibile fare qualcosa contro questa persona?

Grazie